Przejdź do treści

Materiały Magiczne

nerthus-banner

Poniższe tabele przedstawiają właściwości różnych materiałów oparte o ich zastosowanie i wykorzystanie zarówno w ezoteryce jak i bardziej konwencjonalnych dziedzinach nauki. Z tego powodu niektóre ze szkół oraz elementów mogą występować rzadziej, inne częściej. Zawarte poniżej informacje nie oznaczają też, że materiałów nie da się wykorzystać w inny sposób, wszystko zależy od pomysłowości gracza, poniższe informacje stanowią w większości jedynie wskazówkę, jak posługiwać się danymi materiałami. Informacje poniżej stanowią zatem streszczenie tego, co przeczytamy o ich właściwościach między innymi na stronach traktujących o magii które można zastosować w działaniach magicznych w świecie Nerthusa.

Poniższe tabele zakładają również, że mag, zależnie od tego jak jest wprawiony, zna właściwości danych drzew, metali lub innych materiałów. (Nie tyczy się to jednak wszystkiego!) Nie koliduje to również z umiejętnościami z danego zakresu (ciesielstwo, kowalstwo, garbarstwo), ponieważ mag zna jedynie magiczne właściwości przyporządkowane do danego materiału. Bez wiedzy fachowej nie zna właściwości fizycznych, źródła pochodzenia i tym podobnych informacji. Chcąc więc wejść w posiadanie konkretnego materiału musi zdać się na wiedzę i umiejętności danego specjalisty.

Magiczne Skóry

Tutaj pojawi się opis działania magicznych skór w kontekście magii.

Magiczne Drewno

Nazwa Element SZCZEGÓLNIE POMOCNY W SZKOŁACH: SŁABE/MOCNE STRONY Siła Inne Właściwości fizyczne
Brzoza Światło, Ogień, Powietrze Przywrócenie, Odrzucenie Za Ogień odpowiada kora, drewno za Światło i Powietrze. 3 Można wytwarzać przedmioty z samej kory, jest jednak bardzo delikatnym materiałem. Liściaste. Średnio twarde, dość lekkie i elastyczne. Łatwe do obróbki.
Buk Czas, Równowaga, Ziemia, Powietrze Poznanie, Zaklinanie Wymaga większego wkładu energetycznego, jednak uzyskuje dzięki temu dokładniejsze i stabilniejsze efekty. 4 Liściaste. Bardzo twarde, ciężkie i wytrzymałe. Ma gładką, równą strukturę.
Dąb - Uniwersalny Wybuchowy z czarami Elektryczności, źle przeprowadzone zaklęcia mogą go zniszczyć. Bardzo silny z Wiązem. 3 Liściaste. Bardzo twarde, ciężkie drewno, niezwykle trwałe. Dobrze opiera się wilgoci i warunkom atmosferycznym.
Grab - - - 5 Nie ma żadnych dodatkowych właściwości magicznych oprócz Natury. Liściaste. Bardzo twarde, ciężkie i trudne do obróbki.
Jawor (Klon) Woda, Mrok/Światło, Psionika - Na wiosnę oraz lato współdziała ze Światłem, w jesień i na zimę z Mrokiem. 4 Liściaste. Twarde, średniej wagi, z gładką i jednorodną strukturą. Łatwe w obróbce.
Cis Duchy, Mrok Przywołanie Siła jest zależna jest od ilości trucizny w drewnie. 3 Wszystkie części cisa, a więc igły czy gałęzie, są trujące. Toksycznych substancji nie zawierają jednak owoce cisa, jednak jego pestki już tak. Iglaste. Rośnie bardzo wolno, wygląda jak krzew. Drewno bardzo twarde, ciężkie i bardzo elastyczne. Ma zdolność do naturalnego odporu na rozkład.
Jesion Równowaga, Elektrycznośc, Kosmos Przemiana, Przywrócenie - 3 Szyszki również wykazują właściwości magiczne. Iglaste. Twarde, elastyczne, ale niezbyt ciężkie. Odporne na uszkodzenia mechaniczne.
Jodła Plan Astralny, Kosmos, Ogień, Ziemia, Duchy Poznanie - 2 Szyszki również wykazują właściwości magiczne. Iglaste. Lekkie, miękkie i łatwe do obróbki, ale nie tak trwałe jak inne drzewa iglaste.
Kasztanowiec - - - 3 Nie ma żadnych dodatkowych właściwości magicznych oprócz Natury. Liściaste. Drewno dość miękkie i lekkie, łatwe w obróbce. Niezbyt trwałe.
Klon Plan Astralny, Kosmos, Woda Przemiana (Portale) - 4 Syrop klonowy również jest magiczny. Traktowany podobnie jak Łzy Driad jako pyszny rarytas. Liściaste. Twarde, średnio ciężkie, elastyczne. Łatwe do polerowania.
Lipa Elektryczność, Światło Odrzucenie Szczególnie dobre na złe duchy. 2 Liściaste. Bardzo lekkie, miękkie, łatwe do rzeźbienia. Mało wytrzymałe.
Olsza Czarna Woda, Mrok, Ogień Iluzja Za Mrok odpowiada kora, za Ogień drewno. Iluzja działa bardzo dobrze wraz z dymieniem się. Wraz z użytkowaniem czarów ognia materiał powoli się spopiela oraz bardzo intensywnie dymi. 5 Liściaste. Miękkie i lekkie. Niezbyt trwałe, ale dobrze znosi wilgoć (odporne na wodę).
Sosna Czas, Powietrze, Woda (Lód) Przywrócenie, Iluzja - 2 Szyszki również wykazują właściwości magiczne. Iglaste. Miękkie, lekkie, łatwe do obróbki. O dość dobrej odporności na wilgoć.
Świerk Ziemia, Kosmos, Plan Astralny, Woda (Lód) Uniwersalny Zaklęcia na innych elementach niż wymienione są o wiele słabsze. 3 Szyszki również wykazują właściwości magiczne. Iglaste. Lekkie, miękkie i łatwe do obróbki. Wykazuje umiarkowaną odporność na wilgoć.
Topola Ogień, Psionika Zaklinanie, Zniszczenie, Przywołanie Drewno ma tendencje do szybkiego niszczenia się z racji na Ogień. (Przedmiot powoli się spopiela) 2 Liściaste. Bardzo lekkie i miękkie. Łatwe do obróbki, ale słabo odporne na warunki atmosferyczne.
Wierzba Magia, Woda, Kosmos Poznanie, Iluzja Głównie witki są magiczne, niekoniecznie sam pień. 3 Liściaste. Miękkie i lekkie. Bardzo elastyczne, ale mało wytrzymałe.
Wiąz Uniwersalny - Bardzo silny z Dębem. 2 Liściaste. Twarde, ciężkie i elastyczne. Wytrzymałe i mało podatne pęknięcia.
Modrzew Duchy, Równowaga, Plan Astralny, Kosmos - - 3 Liściaste. Twarde, średniej wagi. Wysoce odporne na warunki atmosferyczne i wodę, długo się utrzymuje w dobrym stanie.
Inne Zależy od Narratora. Zależy od Narratora. Zależy od Narratora. 2 Zależy od Narratora. Zależy od Narratora.
Spaczone Drzewo Chaos + rzut kością na EW i EN. Rzut kością, Max 3. Drzewa spaczone są ogólnym pojęciem na materiał pozyskany z miejsc które były pod silnym wpływem różnego rodzaju anomalii. Wpływa to (zazwyczaj negatywnie) na właściwości magiczne oraz fizyczne danego drzewa. Rzut kością, do max 3. Zależy od natury spaczenia. Zależy od Narratora, jednak w większości jest to drzewa słabej jakości, w normalnych warunkach wykorzystywane na przykład na opał.

Magiczne Metale

Tutaj pojawią się opisy metali w kontekście magii.

Inne

Tutaj pojawią się opisy innych materiałów magicznych.