Wieści z Krainy¶
Informacje o bieżących zmianach w świecie gry. Wszystkie zawarte tu informacje należy uznać za wiedzę powszechną In-Game. Wszelkie konieczne zmiany należy zgłaszać Radzie.
Margonem¶
- Na przestrzeni ostatnich lat na terenie całej krainy zachodzą dziwne migracje potworów i dzikich ludów. Społeczności akademickie Thuzal i Nithal zachodzą w głowę o co z tym chodzi.
- Obwoływacze sprzedają kolejne wydanie Nocnego Gońca!
- Dziwne rzeczy dzieją się ostatnio na południu krainy. W rzadko uczęszczanych ostępach pomiędzy Thuzal, Mythar i Werbin, następuje dziwne poruszenie. Nieliczni podróżnicy, którzy tamtędy przejeżdżają, donoszą o głosach niosących się daleko na zachód od Lasu Dziwów, niecodziennie wyglądających roślinach widocznych z drogi na wschód od Liściastych Rozstajów, oraz dziwnie "mrocznej" roślinności przy Złudnym Trakcie.
- Natura w krainie staje się wroga. Wielu druidów przeżywa kryzys wiary i wątpi w cel swojego powołania.
- W krainie od lutego 1336 roku istnieje sojusz polityczny zwany Unią, oryginalnie zawarty pomiędzy Nithal, Eder i Ithan. Sojusz jest tworem żywym i podatnym na kształtowanie od różnych stron... W tym w kwestii sojuszy, wrogów i nowych członków.
- Z początkiem kwietnia 1337 roku, Eder zostało jednostronnie wydalone z sojuszu w wyniku intrygi Erastera i Genzeryka.
- W sierpniu 1337 roku do Unii dołączyło Torneg.
- Wielu uchodźców uciekło z Eder i rozeszło się po miastach, wsiach i lasach. Spowodowało to wzrost drobnej przestępczości w całej krainie.
- Ziemia trzęsła się w posadach. Klasztor na skale zawalił się wraz z całą górą. Wysłana kawaleria z Nithal nie znalazła żadnych mnichów, żywych ani martwych.
Biuletyn¶
Poniżej znajdują się ogłoszenia rozwieszone na biuletynach w poszczególnych miejscach.
-
Uczony lekarz medycyny, weterynarz, zielarz, alchemik, medium duchowe przyjmie zlecenia różnego rodzaju.
Kontakt: pozostawienie informacji w Nithal, w Zajeździe pod Tęczowym Żukiem, Harumi Riko.
Ogłoszenie znajduje się na biuletynach w: Ithan, Torneg, Eder i Nithal. -
Arcymistrz Garbarski!
Sztukmistrz garbarstwa oferuje swoje usługi w zakresie pozyskiwania WSZELKICH materiałów ze stworzeń jakie spotkać można w krainie i poza nią, w tym przede wszystkim pozyskiwania materiałów magicznych i reaktywnych alchemicznie. Poza tym zapewniona jest trwałość konserwacji wszystkich właściwości pozyskanego materiału.
Radnerak Obrońca
P.S. W usługi nie wchodzi produkcja przedmiotów. -
Trwają poszukiwania Solla Węglobrodego, burmistrz Ithan i niejaka Agnilla Węglobroda wystawili ogłoszenia obiecujące wysokie nagrody, aż do 150 talarów hirońskich..
Listy Gończe¶
- W miastach północy wywieszono listy gończe z pieczęciami Zakonu Białej Róży. Pod zarzutem herezji oraz parania się czarną magią poszukiwany jest Modlesius Trocus. Nie podano wysokości nagrody. Maga od dawna nie widziano.
- Miasto Torneg szuka odpowiedzialnego za atak dnia z dnia 23 listopada 1335 roku nekromantę - Modlesius Trocus. Głowę zbira wyceniono na 1 koronę elancką.
- Ithan wystawiło list gończy za jakimś Elfem i jego drużyną, która napadała na wozy i bogatych podróżnych na trakcie do Karka-han. Obecnie gdzieś zniknęli, lecz listy nadal mają moc. Nagroda za Elfa to 50 srebrników.
Ithan¶
- Miasto przeżyło oblężenie w 1335 roku. Pamiątką tego są czarne mury, przemienione przez złego Arcymaga.
- Krata głównej bramy została zniszczona podczas ataku na Ithan.
- Straż Ithan nadal ma spore ubytki które chętni uzupełni nowymi rekrutami. Generalnie straż jest średnio przeszkolona.
- Podobno w piwnicach starego magazynu znajdują się wielkie pająki rodem z Arachnitropii.
- Na ratuszu i południowych murach, ktoś namalował czerwoną farbą: “Anward był niewinny”, “Finezjusz Wielkim Poetą Był”, oraz “Wory do jeziora”. W dodatku doszedł do tego mural z demonami!
- Miasto czerpie część zysków z tartaku w Dolinie Yss.
- Na biuletynie zawisnęło pismo głoszące: "ZAKAZUJE SIĘ WSZELKICH PRAKTYK NEKROMANCKICH, DEMONOLOGICZNYCH CZY OKULTYSTYCZNYCH", podpisane przez Kapitana miejscowej straży.
- Podróżujący konno mogą spokojnie odetchnąć w mieście, gdyż na placu zawsze znajduje się strażnik pilnujący pozostawionych wierzchowców.
- Od lutego 1336, miasto jest w unii politycznej z Nithal:
- (Marzec 1336) W mieście pojawił się dziesięcioosobowy oddział kadetów Akademii Wojskowej. Mieszkają w barakach miejskich, wraz z niektórymi strażnikami. Do momentu wybudowania stajni, kawalerzyści nithalscy będą tylko sporadycznie odwiedzać okolicę.
- (Koniec marca 1336) Rozpoczęto przebudowę odcinka murów w pobliżu baraków miejskich, z nimi włącznie. Zostaną przystosowane pod stajnię.
- Oddział kawalerii z Nithal sporadycznie pojawia się w mieście.
Zniszczone Opactwo¶
- Obszar Opactwa wraz z budynkiem należy do Zakonu Białej Róży z Karka-han.
- Budynek jest odnowiony, sprawia wrażenie przygotowanego do obrony.
- Obecnie Opactwo jest pilnowane przez sir Layonela i paru strażników z Zakonu Białej Róży.
Dolina Yss¶
- Na lewym brzegu Yss funkcjonuje tartak należący do Arbor Vitae.
- Tartak przyjmuje różnorakie zlecenia, od mebli po materiały na budynki.
- Drewniane strażnice stojące przy trakcie zostały postawione nakładem tartaku.
Porzucone Pasieki¶
- Schodzenie z traktu grozi śmiertelnymi użądleniami. Teren jest wypełniony agresywnymi, przerośniętymi pszczołami.
Wioska Pszczelarzy¶
- Wioska trzyma się jako-tako. Mieszkańców jest mało, a jedna rodzina została nawet wymordowana swego czasu przez pewną Nihonkę.
- Na progu domu wymordowanej rodziny (domu Martelów) inni mieszkańcy regularnie stawiają świeczki.
Torneg¶
- Miastem rządzi burmistrz Cedrik Młodszy, pod okiem Rady Starszych.
- Na północnej, południowej i wschodniej granicy Torneg stoją drewniane mury.
- W mieście funkcjonują miejskie szklarnie.
- Kaplica Sahei została odnowiona przez mieszkańców i działa jak nigdy.
- W wiosce stacjonuje dwóch paladynów Zakonu Białej Róży.
- Ludność przyzwyczaiła się do mieszkańców z Leśnej Przełęczy, jednak traktuje ich z pewnym dystansem.
- Nad miastem ciąży fatum. Torneg ucierpiało podczas licznych konfliktów zbrojnych i ataków.
- W mieście funkcjonuje Kompania Wschodniego Torneg, organizacja-spółka należąca do Anwarda i Aerthoniusa. Aktywnie rekrutuje.
- Na byłych ziemiach Mulusów pojawił się wściekły Duch Natury, który straszy podróżnych. Ostatnio po bitwie na Liściastych Rozstajach i zniszczeniu lasu tamże, zaczął nawet porywać podróżnych, którzy z jakiegoś powodu do niego zawędrują.
- Miasto 1 sierpnia 1337 roku dołączyło do Unii.
Łany Zboża¶
- W pobliskiej jaskini zalęgły się wielkie mrówki. Na razie nikt nie wsadził kija w mrowisko i panuje spokój.
Leśna Przełęcz¶
- Od zachodniej strony koczuje grupa około pięćdziesięciu worów (niektórzy nawet mają rodziny), którzy próbują być pełnoprawnymi i praworządnymi obywatelami Torneg. Część nawet pracuje w okolicy, a piątka z oryginalnych dwudziestu została strażnikami w Werbin.
- Lepianki i szałasy worów-torneżan są lepszej lub gorszej jakości. Tymczasowe rozwiązania stały się długotrwałymi, nie sprzyjając za bardzo rozwojowi czegokolwiek.
- Na granicy między Leśną Przełęczą a Tygrysią Polaną stoją drewniane palisady, które pięknie zarastają paprociami, pokrzywami i generalnie zielskiem.
Stare Ruiny¶
- Przeklęty Zamek jest odnowiony, wygląda jak normalny użytkowy zamek.
- Pośród okolicznych lasów i budynków słychać zawodzenia i jęki. Energia dookoła jest mroczna.
- Ktokolwiek szedł do zamku już z niego nie wrócił. Czasem na murach widać zjawy.
Ruiny Szabrowników¶
- Aura nad ruinami jest dość zagmatwana, ale głównie mroczna. Czarowanie tam jest zwyczajnie nieprzyjemne.
- Ruiny Szabrowników są obecnie nieco ufortyfikowanymi ruinami. W niektórych miejsach stoją palisady, ziemia rozwarła się, a wejścia do jaskiń są zasypane... Są to pozostałości po wyprawie na Mulusy, których nikt nie zdecydował się naprawić.
- Historyczne masowe mogiły pośród ruin są obecnie rozkopane. Ktoś zaburzył spokój zmarłych szabrując i rozkradając zwłoki.
Zatopiony Szczyt¶
- Mieszkańcy taborów stali się bardzo przesądni. Mają dość magów, wojen, zbrojnych, potworów... Tym bardziej że obok nadal stoją palisady.
Osada Mulusów¶
Informacja dotycząca map
Wszystkie mapy zmienione w wyniku wątku Wielkiej Wyprawy Wojennej na Mulusy będą podmienione dodatkiem globalnym w bliżej niesprecyzowanej przyszłości. Chętni do współpracy MapMakerzy są mile widziani.
-
Przez tereny Mulusów przewaliła się machina wojenna prowadzona przez Anwarda. W wyniku akcji zbrojnej różnych margonemskich sił, w tym Paladynów z Karka-han czy Straży z Thuzal, plemie Mulusów zostało podbite.
-
Cała wioska Mulusów została zbombardowana i w wyniku tego spalona. Jedynie pojedyńcze lepianki przy wschodniej ścianie ostały się, jednak wszystko zostało przetrzebione tak dokładnie jak się da.
- Drzewa są spalone i powykręcane. W różnych miejscach są leje po pociskach, rowy i inne niebezpieczne dla kostek dziury w ziemi. Woda wylewa i tworzy rozlewiska.
- Dwa kamienne posągi na pagórku jakimś cudem się ostały, głównie dlatego że nie dało się ich nijak ukraść.
- Mosty zostały pozawalane.
- Właśnie w resztkach mnożą się szczury...
Pradawne Wzgórze Przodków¶
- Cała święta ziemia Mulusów, czyli wzgórze wraz ze światynią, zostały ciężko zbombardowane oraz spalone.
- Na szczycie wzgórza jest pełno lejów i cały teren jest bardzo niestabilny. Łażenie tam nie zdaje się być zbyt bezpieczne.
- Świątynia nadal stoi, jednakże nie ma już czubka. Cały dach zawalił się.
- Wszystkie strefy mieszkalne zostały doszczętnie przetrzebione, zdemolowane i zdesakralizowane.
- Most na rzece został zniszczony.
Tygrysia Polana¶
- Spalono prawie całą zachodnią część lasu aż do Ruin Szabronikow.
- Obecnie tygrysy zauważa się jedynie w okolicach jaskiń, a i tak bardzo nielicznie.
- Niedobitki tygrysów pouciekały w ostępy na wschodzie lub na Kryjówki Dzikich Kotów.
Las Tropicieli¶
- Granica z Wioską Mulusów jest po stronie Lasu Tropicieli dosłownie muśnięta, spalonych jest kilka drzew.
- Z Lasu rozciąga się widok na całą pustą połać dawnej Wioski.
- Na zachodnim i wschodnim pagórku przy chacie Nutrisa stoją nierozebrane, podobnie jak wszędzie zarastające palisady.
- Kotołak Tropiciel wyniósł się do Orlej Grani.
- Lokalna zwierzyna uciekła w graniczne ostępy, a dobrej jakości zioła są tak samo rzadkie jak wszędzie. Lokalny Tropiciel nie jest tym faktem uradowany.
Orla Grań¶
- Przeklęta Strażnica jest opanowana przez demony, które czasem wyłążą na trakt i mordują.
- Nad wejście do Przeklętej Strażnicy dynda kościsty wisielec.
- Spustoszona Grota została zablokowana solidnymi drzwiami.
- W Orlej Grani istniał kiedyś fort Gildii Cechów. Jego ruiny ciężko dzisiaj wyróżnić pośród zwyczajnych kamieni.
- Na grani grasuje kotołaka polujący na lokalną (mocno przetrzebioną) zwierzynę. Niekiedy nawet rabuje pomniejsze karawany!
Karka-han¶
- Karka-han jest pełne różnych stronnictw politycznych, jednak Zakon Białej Róży jest bez wątpienia przodujący. Czasem można wręcz rzec że Karka-han to Zakon.
- Po morderstwie burmistrza Hergata w 1238 roku organem administracyjnym w Karka-han jest Rada Miejska. W przeszłości składała się z radnych ederskich, werbińskich i karka-hańskich. Jednakże w lipcu 1337 roku, w wyniku narastających spięć przeprowadzono wybory na nową, siedmioosobową radę miasta Karka-han.
- W skład Rady miasta Karka-han wchodzi: markiz Poloniusz Colven, palatyn Atropos Regius, Rivian Devisson, baron Lorenzo de Clamente, Tarimedes, Glieve Brewind, Vincent Rathven.
- Miasto było de facto okupowane przez oddział 40 strażników z Eder, jednakże grupa powróciła do Eder pod koniec 1336 roku w związku z atakiem demonów. Straż miejska licząca około 10 osób jest bardzo nieefektywna, co wynika między innymi z braku dowódcy. Miasto nie jest obecnie najbezpieczniejsze.
- Głównymi rodami szlacheckimi w Karka-han są: Colveni, Tylweci, Regiusowie, Saurowie oraz Hergaci. Ich wzajemne relacje są niezwykle poplątane, a sposób życia różni się diametralnie.
- W związku z formowaniem się Unii, wśród karkahańskiej szlachty wzbudziły się spiski i intrygi. Rodziny Colvenów, Tylwetów i Regiusów przyjmują podejrzanych gości, także spoza miasta.
- Gildia Kupiecka w Karka-han ma się coraz lepiej. Zaczyna oferować swoim klientom atrakcyjne pakiety inwestycyjne w mieście Werbin.
- Plotkuje się, że każdy członek GK w Karka-han jest mniej lub bardziej uwikłany w pranie brudnych pieniędzy.
- W mieście funkcjonuje Gabinet Przemian Estetycznych. Podobno umiejętności drowa Zireatha są w stanie całkowicie zmienić wygląd człowieka. Plotki donoszą, że gabinet znów zaczął działać dla zwykłych zjadaczy chleba.
- W starej rezydencji Hergatów mieści się obecnie sierociniec prowadzony przez wdowę Halfinię oraz jej syna. Funkcjonuje w różnej formie praktycznie od zakończenia wojny, gdyż sierot po wojskach Cechu, Bractwa czy Ochrony zostało sporo.
- Wieczorami słychać zawodzenie dochodzące z nekropolii - straż odradza zapuszczanie się tam.
- Dzielnica magazynowa w południowo-zachodniej części miasta została zamieszkana głównie przez mniejszość ederską, teraz wzmocnioną o kolejnych uchodźców z Eder.
- Ostatnimi czasy w mieście narastają niepokoje religijne. Po kilku energicznych kazaniach, wymierzonych przeciwko radykalnym Ermosowcom oraz wyznawcom Akh-Mater, wśród mieszkańców miasta powoli dojrzewa atmosfera niepewności i wczesnej radykalizacji religijnej. Nabożeństwa zyskują podatny grunt wśród ludzi przerażonych wybuchem kolejnych mrocznych kultów, jak Eszmici czy Sekta Balarusa; skutkiem ubocznym jest zasianie strachu, szczególnie wśród mniejszości ederskiej, która od momentu wprowadzki do Karka-han stała się podatna na wpływy rodziny Regiusów, wyznających jawnie Akh-Mater w obrębie murów miasta. Rodzi się z tego powoli skandal, bowiem to już coraz mniej naginanie układu między miastem a wyznawcami Akh-Mater, a coraz bardziej łamanie go.
- Po karczmach i salonach w całej krainie rozchodzą się plotki, jakoby miasto zamierzało dołączyć do Unii...
Przedmieścia Karka-han¶
- Wyznawców Akh-Mater w Karka-han dotknął swego czasu straszliwy cios. Jedna z najgorliwszych wyznawczyń została zamordowana.
- W przedmiejskich kopalniach do kierata zaciągnięto trzydziestkę muluskich jeńców, których pojmano podczas Wielkiej Wyprawy Wojennej na Mulusy. Są dzicy i stawiają opór, który stopniowo łamie się batem i razami.
- Mulusi pierwotnie byli własnością Gildii Kupieckiej z Tuzmer, chociaż obecnie odpowiada za nich gildia karka-hańska. Ich status jest obecnie jakąś tajemnicą handlową.
- W Przedmieściach od dawna funkcjonuje mniejszość krasnoludzka, z hutą i warsztatem. To jedni z lepszych rzemieślników w krainie, jednak mają swoje humory. Szczególnie wobec elfów.
Werbin¶
- Werbin w roku 1334 przetrwało bardzo długie i wyniszczające oblężenie mieszanej armii czerwonych oraz szarych orków, goblinów, Krasnoludów z Margorii oraz Wilczego Plemienia. Miasto przetrwało dzięki bohaterskiej organizacji obrony przez najemników.
- Miasto nie ma faktycznej, twardej władzy. Rzeczy zazwyczaj dogadywane są z Enolianem.
- Miasto wraz z przyległościami historycznie nazywane było Marchią Werbińską. Nazwa wywołuje mieszane odczucia.
- Od kiedy Werbin jest dofinansowywane przez Gildię Kupców z Karka-han, Enolian nie ma problemów z wypłacaniem górnikom socjalu. Sami górnicy utożsamiają to jednak ściśle z GK K-h i kręcą nosami, że bez tych pieniędzy Enolian zabierałby część socjalu dla siebie i kłamał, że mu nie wystarcza. Trudno ocenić, na ile to prawdziwa informacja, a na ile narzekanie.
- Krajobraz dookola miasta jest kompletnie odmieniony: Wszystkie drzewa zostały ścięte w trakcie lub po oblężeniu. Powstałe w ten sposób łąki beztrosko rosną. Wiatr jest przez to znacznie mocniejszy, a Hiliko ma więcej chorych w okresie zimowym, niż w latach przed oblężeniem. Niewiele osób jednak zwraca na to szczególną uwagę - dawniej zajmował się tym Druid Myszor, lecz nie ma go już z nami (nie żyje).
- Opuszczony Dom na pagórku jest obecnie odnowiony i zamieszkiwany przez AV.
- Przez kilka lat wiedźmy były wygnane z Werbin, jednak w ostatnim czasie Enolian zgodził się na powrót Amry. Wiedźma mieszka w namiocie pod murami, w tym samym miejscu co dawniej.
- Na murach wywieszone są szkielety czerwonych i szarych orków. W miejsce bramy jest kładka nad wilczym dołem.
- Na razie na granicy z orkami panuje spokój, chociaż co parę tygodni czerwoni się uaktywniają.
- W Werbin pojawili się trzej przedstawiciele Zakonu Czerwonego Sokoła. Twierdzą wszem i wobec, że na zaproszenie swojego brata w wierze, Radneraka Obrońcy, przybyli zobaczyć jak się sprawy w Margonem mają. Zaczepiani na ulicy (a nietrudno ich znaleźć, bo paradują w kosztownych zbrojach i odzieży o charakterystycznie szkarłatnej kolorystyce) odpowiadają, że są gośćmi wspomnianego Radneraka i wszystkie trudne pytania powinny być kierowane do niego.
- (koniec lutego 1337 roku) W mieście niedawno odbył się apel organizacji Arbor Vitae, podczas którego przekształcono ją efektywnie w zakon. Jakkolwiek spęd zebrał sporo gapiów (i był bacznie obserwowany przez członków ZCS obecnych w mieście), tak nie wywołał reakcji ani pozytywnej, ani negatywnej. Jedno jest pewne: przez kolejne kilka wieczorów Werbińczycy dyskutowali o tym dość intensywnie, co sprawiło, że fakt istnienia kolejnej ermosowej organizacji zapadł w ich pamięci na dobre.
- Po intrygach w Eder załogę Werbin zasiliło kilkunastu gwardzistów z Fortu Eder, przyprowadzonych tamże przez Radneraka.
- (Środek maja 1337) W okolicach Werbin doszło do potyczek. W Bramie Północy oraz na werbińskich rogatkach doszło do napadu berserkerów i bandytów. Wedle aktualnych doniesień, mieli przypuścić dwa ataki jednocześnie, zaczynając od napadu na Ustronie Widzących Drzew. Atak został odparty spod miasta, zaś wioska elfów została splądrowana.
- (Środek maja 1337) W karczmie doszło do debaty, która szybko przerodziła się w kłótnię z wyzwiskami. Przez kilka godzin obrzucano się obelgami i oskarżeniami, nie dochodząc do żadnego sensownego porozumienia. W końcu, wbrew logice i zasadom demokracji, pociągnięto losy; zwyciężył czerwonosokołowiec, który zadecydował o paru zmianach, bądź co bądź kontrowersyjnych:
- ZCS nie ustanowi w mieście komturii, póki takiej woli nie wyrazi jednogłośnie zgromadzenie miejskie,
- Radnerak został mianowany kapitanem straży miejskiej obok Bejkadusa,
- Werbin nawiąże stosunki z Unią na warunkach dobrych sąsiadów,
- Herszt bandytów, którzy napadli miasto, zostanie pochwycony i zaciągnięty do Werbin przed oblicze sprawiedliwości,
- Zostaną przeprowadzone wybory na reprezentanta miasta, z prawem do głosu przysługującym "długoletnim mieszczanom".
W Werbin aktualnie trwa cichy spór między zwolennikami i przeciwnikami osadzenia się Zakonu Czerwonego Sokoła w mieście. Rozkład poparcia przedstawia się następująco:
- Zagorzali zwolennicy: 40
- Umiarkowani zwolennicy: 140
- Neutralni: 110
- Umiarkowani przeciwnicy: 50
- Zagorzali przeciwnicy: 25
Brama Północy¶
- Wejście do Opuszczonej Kopalni jest zablokowane przez solidne, dębowe drzwi.
- Kowal Granihotems nie żyje. Kuźnia na Rozstajach prowadzona była przez Fegnila Węglobrodego, jednakże ten poszedł po mleko i nadal nie wrócił. Budynek stoi niezamieszkały a warsztat nie funkcjonuje.
- Drzewa przy murach miejskich są ścięte.
- Pomiędzy Werbin a Bramą Północy zaczęto kopać miejsce na fundamenty. Robotnicy mówią że najął ich Radnerak Obrońca
- W wyniku Rejzy na Werbin, warsztat oraz część wznoszonego obok budynku uległ pożarowi.
Wrzosowiska¶
- Na Wrzosowiskach powstał miejski cmentarz.
- Drzewo totemów zostało spalone, a w pobliżu niego pojawiły się dziwne ślady.
- Drzewa na granicy z Werbin są wycięte, ale wrzosy szybka zapełniają pustkę.
- Aura magiczno-astralna jest osłabiona i się regeneruje. Mocne i gwałtowne oddziaływanie na nią może ją naruszyć i z powrotem popsuć.
- Chata na północnym-wschodzie była świadkiem krwawych, demonicznie wyglądających rytuałów.
Włości Rodu Kruzo¶
- Magazyn Rodu Kruzo przeszedł pożar, obecnie w jego miejscu są po prostu ruiny.
- Drzewa pomiędzy Bramą Północy a goblinimi tunelami są wycięte.
- Zbliżanie się do goblinów grozi oberwaniem z broni palnej.
Góry Zrębowe¶
- Na pagórku przy trakcie stoją drewniane palisady tworzące prowizoryczny fort. Jest obsadzony przez Berserkerów, którzy pobierają myto pod różnorodną postacią.
- Las jest częściowo wycięty, a jezioro naszpikowane palami.
Eder¶
- Miasto jest zdewastowane po ponad półrocznym kryzysie, który otworzyła niespodziewana powódź, wzbogaciła inwazja demonów z Otchłani, a zamknęła intryga Erastera, w wyniku której ten powrócił do miasta jako burmistrz i rządzi w nim żelazną ręką. Niemniej, populacja miasta drastycznie się zmniejszyła i obecnie zamieszkuje je ok. 200 osób - reszta Ederczyków stanowi diasporę, mieszkającą najliczniej w Karka-han i Tuzmer.
- W mieście panuje prawo siły. Obicie komuś mordy nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami, dopóki nie trafi się na silniejszego.
- Lutego 1336 roku Eder było miastem założycielskim Unii, jednakże miasto zostało z niej wyrzucone po intrygach burmistrza.
- Pax Worus panujący dzięki dyktaturze Umbraela przeszedł do lamusa. Rzezimieszkowie ponownie rzucili się sobie do gardeł, tworząc gangi, bandy i innego rodzaju zorganizowane grupy przestępcze.
- Kultyści z Eder zostali unicestwieni wraz z siedzibą. Ostatni z nich zniknęli w niewyjaśnionych okolicznościach na samym początku kryzysu z Otchłanią w Eder.
- Zakonnik Planu Astralnego przeniósł się do Fortu Eder.
- W mieście co drugi dzień pojawią się Wyznawcy Ermosa w czerwonych płaszczach. Rozdają ulotki, nawracają, zwołują ludność do Werbin opisywanego jako jakaś Ziemia Obiecana... Efekt jest średni.
Fort Eder¶
- Nowym kapitanem fortu jest Genzeryk z nadania Erastera. Jego żołdacy zastąpili dawną załogę, która w większości rozeszła się po innych miejscach w Margonem, zaś sam Genzeryk - dawnego kapitana Reliusa, który jest na wygnaniu w Nithal. Zbójcerze w załodze zachowują pozory dyscypliny i ich głównym zadaniem jest bycie zbrojnym ramieniem Erastera, a wobec tego straszakiem na potencjalnych buntowników w mieście.
Zasłonięte Jezioro¶
- Lokal jest własnością Gildii Łowców Nagród.
- Przestrzeń dookoła jest zadbany jak nigdy. Na zewnątrz widać kuźnię, stajnie i nawet pomost.
- Przed owym Lokum stoi drewniana tabliczka z przekreślonym “Krasnoludom wstęp wzbroniony”, wydrapanym nań napisem “Krasnolud już tu był”, oraz nowym napisem "Krasnoludy mile widziane!".
- Nimfa mieszkająca w jeziorze znacznie utrudnia życie tamtejszym ludziom. Złowienie ryby stało się arcytrudne.
Racicowy Matecznik¶
- Ostatnio myśliwi skarżą się na braki w zwierzynie. Napotykane dziki są jakieś dziwne, a ich mięso niesmaczne.
Zapomniana Ścieżyna¶
- Mówi się, że ruiny dawnego kompleksu magicznego zamieszkują mnisi nieznanego wyznania.
Wertepy Rzezimieszków¶
- Bandyci tłoczą się blisko traktu. Z jakiegoś powodu nie zapuszczają się blisko miejscowej chaty.
Nithal¶
- W mieście działa NOC - organizacja do zadań specjalnych kierowana przez generała Materiosa Dragoniusa.
- Ludność jest negatywnie nastawiona do przewrotowców oraz magów, dużo bardziej podejrzliwa i chętna do pomocy straży.
- Tworzenie organizacji religijnych i magicznych na terenie miasta jest zakazane.
- W siedzibie GK w Nithal, w skrzydle zachodnim, urzęduje Hektor Junior - syn Hektora, zamordowanego przez nieznanych sprawców w Nithal podczas rozruchów terrorystycznych roku 1331.
- W Nizinie Wieśniaków została dokonana masakra w gospodarstwie Chlasta. Nie żyje sam Chlast jak i kilkoro jego krewnych. Ocaleńcy roznieśli po mieście informację, że ataku dokonała "oszalała dziewczyna, która krzyczała: Eszma! Chwała Eszmie! Ofiary dla Eszmy!". Dziś wiadomo, że za atak odpowiedzialna była Harume.
- Na progu domu Chlasta zakopany został poroniec, który po kilku tygodniach zmienił się w kłobuka i stał się duszkiem opiekuńczym tego miejsca. Kłobuk to niegroźny duch, który za dnia może pojawić się pod postacią zmokłej kury, a po zmroku jako duch dziecka. Dzięki jego obecności dom Chlasta nie popadł w ruinę, a ogródek nie porósł chwastami.
- Od lutego 1336, miasto jest w unii politycznej z Ithan. Przez jakiś czas było także z Eder, póki nie zostało ono jednostronnie wydalone, co jest bezpośrednim skutkiem intryg Erastera.
- Rodzina Chlastów (ta, która pozostała) przeniosła się do Nawii. W gospodarstwie Chlasta tymczasem urzęduje Fenfin jako dzierżawca. Będzie mógł mieszkać w tym domu dopóki dzieci Chlasta nie podrosną i nie postanowią się tu sprowadzić.
Zachodnia Rubież¶
- Od południa koło ścieżki ktoś zbudował drewnianą chatę. Podobno to jakiś drak.
- Ścieżką przechadzają się czasem strażnicy na patrolu. Doglądają ich łucznicy na murach.
Agia Triada¶
- Klasztor na skale zawalił się wraz z całą górą. Dym, kurz i pył widoczny jest aż w Thuzal, Eder, nawet z Tuzmer. Nie wiadomo co było przyczyną ani jaki jest los tamtejszych zakonników.
Thuzal¶
- W mieście trwają prześladowania na tle rasowym skierowane w elfy wszelkiej maści.
- Mówi się, że Sekta Balarusa została zniszczona – podobno jedynie jednemu kapłanowi udało się uciec z miasta.
- W miejskich katakumbach panuje rozpusta o nieopisanej skali którą nadzorują ludzie z symbolem Czerwonego Oka. Zapuszczanie się tam przez praworządnych obywateli jest silnie odradzane, choć kuszące.
- Rozbójnicy spod Thuzal działali swego czasu w bardzo dobrze zorganizowanych oddziałach. Obecnie jednak jest o nich zadziwiająco cicho.
- Podobno driady strzelają do każdego kto zapuści się w ich las albo blisko jego granic. Niektórzy Thuzalczycy obwiniają driady o bunt roślin.
- Skrzydło Wojskowe Thuzal jest ostatnimi czasy bardzo aktywne w krainie.
- Wśród koneserów uciech zmysłowych, a szczególnie tych wyżej postawionych, szepta się o jakichś egzotycznych atrakcjach związanymi z nowymi egzemplarzami w Katakumbach Rozkoszy.
Mythar¶
- Miasto leży podobno gdzieś pośród zachodnich bagien. Dotrzeć do niego potrafią nieliczni.
- Podobno puszcze na południu czasem same się przemieszczają. Miejscowi ostrzegają by nie wybierać się w tamte rejony.
- W Mythar działa najlepszy (i jedyny) szklarz w Margonem.
- Drzewa na południu miasta znów zmieniają miejsce, lokalni mieszkańcy nie wróżą nic dobrego.
Liściaste Rozstaje¶
- Na całej długości trasy od Zapomnianej Ścieżyny po Cienisty Bór można napotkać ślady po potyczkach Berserkerów oraz Górali. Obie strony się nienawidzą, jednak obecnie starają się przede wszystkim unikać strat własnych.
- Po walkach na przełomie lipca i sierpnia 1337 roku, część lasu wokół obozowiska jest spopielona. Magiczne eksplozje i ogień wściekły naturę -- podróżni, którzy w tych okolicach schodzą z traktu, są porywani wgłąb puszczy przez agresywne, wielkie rośliny i opiekunów lasu.
Sosnowe Odludzie¶
- Droga przez Odludzie jest przejezdna, lecz leśne duchy bacznie obserwujące podróżnych zza linii drzew napawając pewnego rodzaju niepokojem.
Mirvenis-Adur¶
- Społeczność miasta jest podzielona między frakcje izolacjonistycznych Browarników i bardziej otwartych Kowali.
- Do Mirvenis wszystkie informacje z powierzchni docierają z co najmniej kilku tygodniowym opóźnieniem...
- ...Mieszkańców jednak mało to obchodzi.
Ograbar-Dun¶
- Przejście do zasypanego Ograbar-Dun zostało odkopane przez krasnoludy. Poruszanie się tam samemu jest bliskie w znaczeniu samobójstwu.
Tuzmer¶
- W mieście funkcjonuje Południowa Kompania Handlowa, kontrolująca sporą część lokalnego rynku wszelkiej maści. PKH można powiedzieć że trzęsie miastem.
- Mówi się, że członkowie GK Tuzmer są uwikłani w jakąś dużą aferę przemytniczą, na którą jednak brakuje twardych dowodów.
- Część strażników ze Straży Miejskiej to byli żołnierze Gildii Cechów.
- Mówi się, że w kanałach, karczmach oraz niektórych domostwach można spotkać niebezpiecznych osobników i przemytników.
- W karczmach często można spotkać grupy grające w karty, zwykle chętnie przyjmujące nowych graczy (chętnie nie znaczy że są dla nich od pierwszego słowa przyjaźni).
- W Wiosce Rybackiej istnieje stocznia należąca do Miasta Tuzmer. Została swego czasu odkupiona od Bjorna Żelaznoszczękiego.
Port Tuzmer¶
- Podejrzani ludzie kręcą się w pobliżu Gildii Kupieckiej w Tuzmer. Mówi się, że niektórzy z nich są znani w mieście jako kryminaliści, którzy dokonali serii wymuszeń i rabunków.
- Strażników można z łatwością przekupić.
Latarniane Wybrzeże¶
- W Latarnianym Wybrzeżu panuje największe bezprawie, a straż chętnie przymyka oko na wszelkie nieprawidłowości.
- Wybrzeże jest głównym punktem przerzutowym przemycanego towaru.
- Klify na wybrzeżu zostały zawalone w wyniku pirackiego bombardowania w styczniu roku 1333.
- Populacja piratów zmniejszyła się, ich działania nie są tak skoordynowane jak dawniej.
Magradit¶
- Na jesieni 1336 roku doszło do wybuchu wulkanu na wyspie. To pierwsza erupcja od wielu lat. Kłęby dymu widoczne były aż w Tuzmer.
Świat¶
Na wyspie Skeltvor doszło do głośnego porwania wielkiego mistrza Zakonu Czerwonego Sokoła, Eldrica de Aveniu. Wywołało to międzynarodowy skandal, w który zaangażowana jest dyplomacja elancka i dygnitarze paru możnych rodów z Hironii. W związku z tym, atmosfera na wyspie robi się gorąca, a tamtejsza komturia Zakonu Czerwonego Sokoła szykuje się do pacyfikowania zamieszek.Wielki Mistrz Zakonu Czerwonego Sokoła, Eldric de Aveniu, cudownie odnaleziony w jednej z jaskiń na Skeltvor! O porwanie oskarżył "siły hirońskie w Tetraporcie", co doprowadziło do eskalacji już trwającego skandalu międzynarodowego. Dotychczas serdeczne relacje między ZCS a grupą hirońskich magnatów z rodu Nostitz oziębiły się, a w samym Zakonie zaczyna szykować się rozłam.- "Wielki Mistrz" okazał się być oszustem, podającym się za prawdziwego Eldrica de Aveniu! Jakimś sposobem przyjął on wygląd i zachowanie oryginalnego Wielkiego Mistrza, a także dysponował wiedzą tajemną na temat Zakonu Czerwonego Sokoła. W Zakonie zapanował chaos, a prawdziwy Eldric de Aveniu nadal pozostaje zaginiony. Obecność Czerwonosokołowców w Margonem pozostaje kwestią otwartą.
- Zakon Czerwonego Sokoła wycofał większość swoich sił z archipelagu Skeltvor, oficjalnie kończąc misję pacyfikacyjną na Maar i zamykając część komturii na pozostałych wyspach. Rycerstwo i knechci, zamiast zostać odesłani do swoich domów w Elancji, odpłynęli do Hironii. Wedle najświeższych doniesień, reorganizują skupione tam siły w legion i przygotowują do długotrwałej kampanii.
Maar-Skeltvor:¶
- W sierpniu 1335 roku na Maar zaczęsto pacyfikację przez wojska sojuszu sił powstańców.
- W roku 1336 zaprzestano krwawych sądów, głównie z racji na brak następnych winnych do ścięcia.
- Wielu rdzennych Maarczyków rozpierzchło się po świecie.